Integratie externe functionaliteiten in 3D met Unreal Engine (programmeren)
60 lestijden - Afstandsonderwijs - volledig (waarvan 100% in afstandsonderwijs)
Je bent reeds vertrouwd met het programmeren van een 3D omgeving in Unreal Engine 5 en je wilt externe functionaliteiten integreren in een dynamische Open World.
Op het einde van deze module heb je een dynamische Open World gebouwd met behulp van externe functionaliteiten.
Je verwerkt alle lessen zelfstandig via het online leerplatform tegen de vooropgestelde einddata. Hierbij kan je rekenen op de actieve ondersteuning van jouw leraar.
Je krijgt meer informatie van jouw leraar bij de start van de lessen.
Daarnaast kan je op de campussen in onze open leercentra terecht voor een rustige werkplek of eventuele extra ondersteuning.
Om te starten met programmeren heb je geen voorkennis programmeren nodig.
Het is wel noodzakelijk dat je reeds de basisvaardigheden uit de opleiding Start to ICT beheerst (= modules Aan de slag met ICT + E-communicatie, internet en online diensten). Je behaalde het deelcertificaat van deze modules of je maakt de instapproef om deze kennis te bewijzen.
Hiermee kan je aantonen dat je reeds voldoende computerkennis hebt om deze vervolgmodule met succes te volgen.
Heb je alle programmeerkennis of -ervaring dan kan je aansluiten bij de vervolgmodules. In dat geval moet je wel aantonen dat je de kennis over de voorafgaande modules beheerst (dmv instapproef of dmv eerder behaalde deelcertificaten)
Het programmeren@home traject verloopt volledig in afstandsonderwijs: er zijn geen lessen op campus. Je verwerkt de leerstof, opdrachten en evaluaties via een online leerpad. Je kan dit zelfstandig en op eigen tempo doen binnen de geplande duurtijd van de module. Je zorgt wel dat je opdrachten tijdig afwerkt.
Er wordt gebruik gemaakt van een elektronische leeromgeving hiervoor.
Je staat er niet alleen voor: de lesgever volgt je leerproces online op en geeft regelmatig feedback. Heb je vragen dan kan je een online afspraak maken met de lesgever voor extra ondersteuning. Afhankelijk van de gekozen module worden er ook een aantal online contactmomenten met de klasgroep ingepland (deze worden vermeld in het lessenrooster bij de module)..
De modules van de opleidingen programmeren behoren tot het studiegebied ICT-programmeren. Wanneer je het volledige traject afwerkt, behaal je het eindcertificaat. Per module behaal je een deelcertificaat. Bekijk hier het volledige traject.
Het progammeren-traject bestaat uit volgende modules:
· Start to program
· Databankbeheer
In de daarna volgende modules specialiseer je in een specifieke programmeeromgeving (vb.PHP7):
· eenvoudige functionaliteiten
· complexe functionaliteiten
· Integratie externe functionaliteiten
· Gegevensbeheer en -beveiliging
· Programmeerproject
Modeltraject voor programmeren in 3D omgeving met Unreal Engine (= 4 trimesters):
Trimester 1 (=12 lesweken): je werkt volgende modules af:
Trimester 2 (=12 lesweken): je werkt volgende modules af:
Trimester 3 (=12 lesweken): je werkt volgende modules af:
Trimester 4 (=12 lesweken): je werkt volgende modules af:
In elk trimester kan je instappen in de verschillende modules, op voorwaarde dat je voorafgaande modules succesvol hebt afgewerkt.
Periodes van de trimester = sep-nov; dec-mrt, apr-jun (4 trimesters met start in sep jaar X betekent dus dat je jouw traject kan eindigen in nov jaar X+1)
Je kan ook kiezen om jouw traject te spreiden in de tijd en per trimester bijvoorbeeld slechts 1 module te volgen. In dat geval duurt de opleiding natuurlijk langer. De volgorde van afwerking van de modules blijft dezelfde zoals voorgesteld in het modeltraject.
| Inschrijvingsgeld | Prijs | |||
|---|---|---|---|---|
| 135 EUR (*) | ||||
| Extra kosten | Aantal | Eenheidsprijs | Prijs | |
|---|---|---|---|---|
| Cursusgeld (verplichte aankoop) | 1 | 4,00 EUR | 4,00 EUR | |
| * Mogelijke kortingen | ||||