Hoe zorg je voor vertrouwen? Hoe kan je ervaringen delen met je publiek? Hoe pas je je taalgebruik aan? Hoe kan je inspelen op de emoties van je publiek? ….Het belang van argumenten, feiten, waargebeurde dingen.
Door gebruik te maken van voorwerpen, kledij, foto’s, geschreven bronnen, muziek en nog meer ga ik met ouderen associaties maken en herinneringen ophalen.
Ik breng voorbeelden uit de praktijk mee en ga nadien met de deelnemers zelf aan de slag. D.W.Z ze krijgen een opdracht en veel tips en tricks om die tot een vervullend einde te brengen.
Verhalenkoffer: Ik breng verhalen mee die tot nu toe succesvol waren. De bedoeling is dat elke deelnemer met een beginnende koffer naar huis kan gaan.
Tielemans, Conny
Mijn liefde voor taal, boeken, poëzie en kinder -en jeugdliteratuur leidde me langs vele wegen. Maar op een moment kwamen al die wegen samen op een kruispunt. Op dat kruispunt bouwde ik TAMBOEK. Een plek waar verhalen tot leven komen, gedichten gehoord worden, boeken ontdekt en gedeeld worden, nieuwe verhalen geschreven worden.
Als leerkracht Woord in het Deeltijds Kunstonderwijs leerde ik wat je met stem, klank en ritme allemaal kan doen. Het vertrekpunt voor alle taalspelletjes, improvisaties, voorstellingen zijn nieuwe verhalen en oude bekenden zoals de verhalen van A.M.G. Schmidt en Roald Dahl.
Sinds zes jaar geef ik Story Telling in het Kunstonderwijs. Een cursus waar ik mijn passie voor verhalen kan delen met andere volwassenen. Door eenvoudig oefeningen stappen cursisten in de wereld van de verbeelding en brengen ze verhalen tot leven zonder tekst van buiten te leren. www.tamboek.be
Inschrijven kan tot 11/3/2024 of tot de groep volzet is.
Noteer in het veld 'opmerkingen':