programmeren in 3D omgeving met Unreal Engine - eenvoudige functionaliteiten @home
60 lestijden - Afstandsonderwijs - volledig (waarvan 100% in afstandsonderwijs)
Je bent geïnteresseerd in de fascinerende wereld van 3D, VR/AR/MR, 3D-architectuur, 3D-simulaties, 3D-animaties, games... en u wilt leren programmeren op een toegankelijke visuele manier dankzij Blueprints Visual Scripting in de gratis, krachtige en moderne 3D-ontwikkelingsomgeving Unreal Engine.
Unreal Engine "Deel 4" bevat twee modules : "Integratie van externe functionaliteiten" en een eigen "Programmeerproject".
In de module "Integratie van externe functionaliteiten" kijken we onder de motorkap van Unreal Engine en leer je hoe je een Unreal Engine project kunnen optimaliseren. Je programmeert jouw eigen materialen op basis van textures en importeert externe objecten in een landschap. Je maakt jouw eigen visuele effecten en integreert multimedia (video en geluid) in jouw project.
In de module "Programmeerproject" ben je vrij een eigen project in Unreal Engine te ontwerpen.
Je start eerst met de module 'Start to program'. Daarna werk je de verschillende modules af van de opleiding programmeren in 3D omgeving met Unreal Engine. Je studeert af door een eigen eindproject te programmeren.
Je verwerkt alle lessen zelfstandig via het online leerplatform tegen de vooropgestelde einddata. Hierbij kan je rekenen op de actieve ondersteuning van jouw leraar.
Je krijgt meer informatie van jouw leraar bij de start van de lessen.
Daarnaast kan je op de campussen in onze open leercentra terecht voor een rustige werkplek of eventuele extra ondersteuning.
Om te starten met programmeren heb je geen voorkennis programmeren nodig.
Je volgt eerst de module START TO PROGRAM (en het is aangeraden om ook de module databankbeheer al af te werken)
Daarna pas kan je de vervolgmodules rond de specialisatie Unreal engine afwerken: deel 1 - deel 2 - deel 3 - deel 4 (=programmeerproject als eindwerk)
Het is wel noodzakelijk dat je reeds de basisvaardigheden uit de opleiding Start to ICT beheerst (= modules Aan de slag met ICT + E-communicatie, internet en online diensten). Je behaalde het deelcertificaat van deze modules of je maakt de instapproef om deze kennis te bewijzen.
Hiermee kan je aantonen dat je reeds voldoende computerkennis hebt om deze vervolgmodule met succes te volgen.
Heb je alle programmeerkennis of -ervaring dan kan je aansluiten bij de vervolgmodules. In dat geval moet je wel aantonen dat je de kennis over de voorafgaande modules beheerst (dmv instapproef of dmv eerder behaalde deelcertificaten)
Deze modules van de opleidingen programmeren behoren tot het studiegebied ICT-programmeren. Wanneer je het volledige traject afwerkt, behaal je het eindcertificaat. Per module behaal je een deelcertificaat.
Wanneer je nog geen diploma secundair onderwijs hebt dan kan je deze eindcertificaten combineren met de opleiding AAV om je diploma secundair onderwijs te behalen:
Beschrijving van de modules uit het studiegebied ICT-programmeren (soms heeft de module een andere, betekenisvollere naam in de planning op de website):
Sommige modules kunnen pas gestart worden wanneer u geslaagd bent voor voorafgaande modules
(= aanduiding VM =vervolgmodule
--> VM1, VM2,... het getal duidt het vervolgverband aan, maw VM2 kan pas gevolgd worden na afwerking van VM1).
ICT PROGRAMMEREN-opleiding
toelatingsvoorwaarden= attest of bewijs van kunnen ivm START TO ICT
modules:
Het programmeren@home traject verloopt volledig in afstandsonderwijs
permanente evaluatie
Inschrijvingsgeld | Prijs | |||
---|---|---|---|---|
90 EUR (*) |
Extra kosten | Aantal | Eenheidsprijs | Prijs | |
---|---|---|---|---|
Cursusgeld (verplichte aankoop) | 1 | 4,00 EUR | 4,00 EUR | |
* Mogelijke kortingen |